Fundacja Polsat

Nasza podstawowa aktywność w ramach odpowiedzialnego biznesu to pomoc dla chorych dzieci i ich rodziców, będących podopiecznymi Fundacji Polsat.

Fundacja PolsatŚwiadomie staramy się wykraczać poza działania czysto komercyjne. Nasza podstawowa aktywność w ramach odpowiedzialnego biznesu to pomoc dla chorych dzieci i ich rodziców, będących podopiecznymi Fundacji Polsat.

Telewizja POLSAT jako pierwsza stacja komercyjna w Polsce zaangażowała się w działalność charytatywną i w spółpracuje w tym zakresie z powołaną w 1996 roku Fundacją Polsat. Fundacja angażuje się w pomoc dzieciom dotknietym chorobą i jest obecnie jedną z największych organizacji pozarządowych działających w Polsce. Do dziś Fundacja objęła swoją pomocą blisko 30 tys. małych pacjentów i wsparła finansowo prawie 1,2 tys. szpitali i ośrodków medycznych w całym kraju, które zostały wyremontowane lub wyposażone w nowoczesny sprzęt medyczny. W sumie - z naszym udziałem - Fundacja na cele statutowe przekazała dotąd prawie 217 mln złotych.

Fundusze na prowadzenie działalności Fundacji Polsat pochodzą z ogólnopolskich kampanii, darowizn, dotacji wielu firm i osób prywatnych. Do najbardziej rozpoznawalnych projektów Fundacji Polsat należy kampania „Jesteśmy dla dzieci” . Jej celem jest zebranie funduszy na leczenie i rehabilitację dzieci – podopiecznych Fundacji Polsat. Od 13 lat Telewizja Polsat razem z Polsat Media Biuro Reklamy organizują też akcję "Mikołajkowy Blok Reklamowy", dzięki której każdego roku w MIKOŁAJKI pieniądze zebrane z reklam nadanych przed „Wydarzeniami” otrzymują podopieczni Fundacji Polsat.

"Mikołajkowy Blok Reklamowy" stał się tradycją w naszej Grupie. Co roku jest emitowany na antenie POLSATU - 6 grudnia o godzinie 18.45. W spotach zachęcających do oglądania charytatywnego bloku pojawiają się dziennikarze znani z  flagowego programu informacyjnego stacji - "Wydarzenia". Angażujace zwiastuny i zapowiedzi pojawiają się w kluczowych stacjach Telewizji POLSAT i dodatkowo są emitowane w telewizji internetowej IPLA oraz radiu MUZO.FM.

Wpływy z "Mikołajkowego Bloku Reklamowego" obliczone na podstawie wyników oglądalności są w całości przekazywane za pośrednictwem Fundacji Polsat na leczenie i rehabilitację chorych dzieci. W 2016 roku kampania przyciągnęła przed telewizory blisko 6,1 mln widzów, co przełożyło się na udział w oglądalności na poziomie 36,5% w grupie komercyjnej. Dzięki tak licznej widowni udało się zebrać blisko 1,25 mln zł.

Przez cały czas Fundacja systematycznie pomaga swoim podopiecznym przekazując środki finansowe na ich leczenie bądź rehabilitację. W 2013 roku po raz pierwszy Fundacja zaangażowała się w projekt badawczy, który jest realizowany przez Uniwersytet Rzeszowski a finansowany przez Fundację Polsat. Projekt „Racjonalizacja stosowania antybiotyków przez lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej w ostrym zapaleniu gardła i/lub migdałków u dzieci i młodzieży od 2. do 15. roku życia” – ma na celu racjonalizację stosowania antybiotyków w Polsce. Projekt ma rekomendację Ministra Zdrowia.

W każdą niedzielę o godz. 10.30 na antenie Polsat News oglądać można program „Wystarczy chcieć” pilotowany przez Fundację Polsat. Prowadząca Monika Zalewska wraz z zaproszonymi do studia gośćmi omawia w każdym odcinku inny ważny problem społeczny związany z leczeniem dzieci i systemem zdrowotnym w Polsce. Chociaż program „Wystarczy chcieć” powstaje pod patronatem Fundacji Polsat, będzie odwoływał się także do działań innych fundacji i organizacji pozarządowych. Celem nadrzędnym tego programu telewizyjnego jest walka o dobro i zdrowie dzieci, edukacja społeczeństwa w tym zakresie i walka z patologiami dotykającymi służbę zdrowia.

Więcej: http://www.fundacjapolsat.pl/

Ostatnia aktualizacja 27.03.2017