Wideo online

Oferowany przez naszą Grupę serwis IPLA jest liderem rynku dystrybucji treści programowych wideo w Internecie w Polsce, zarówno pod względem rodzajów kompatybilnych urządzeń końcowych, obejmujących komputery, tablety, smartfony, telewizory z dostępem do Internetu, dekodery oraz konsole do gier, jak i pod względem ilości oferowanych treści. Serwis posiada również wiodącą pozycję pod względem liczby użytkowników oraz średniego czasu spędzonego na oglądaniu treści wideo przez jednego użytkownika. Według naszych danych w 2016 roku liczba użytkowników witryny/aplikacji IPLA wyniosła średniomiesięcznie około 3,8 mln.

OFERTA

Telewizja internetowa IPLA oferuje widzom najszerszą w Polsce bazę legalnych treści wideo i live: 80 kanałów telewizyjnych online, średnio 200 godzin miesięcznie transmisji na żywo z największych wydarzeń sportowych z kraju i ze świata, bogatą i regularnie rozwijaną bibliotekę filmów, seriali i programów telewizyjnych dostarczanych przez producentów z Polski i ze świata. IPLA oferuje użytkownikom dostęp do treści w modelu reklamowym oraz w modelu płatnym, jak również możliwość pobierania treści i oglądania ich offline. Około 90% treści VOD IPLI jest udostępnianych użytkownikom bezpłatnie przy czym źródło przychodów stanowią emitowane reklamy.

Udostępnianie użytkownikowi materiałów i kanałów w sieci oparte jest na jednym z trzech modeli. Pierwszy to model płatny, w którym klient płaci ustaloną kwotę za dostęp do pojedynczego materiału. Drugi obejmuje dostęp do pakietu materiałów i kanałów w zamian za okresową (np. miesięczną) opłatę za dostęp. Trzeci model oparty jest na nieodpłatnym dostępie w zamian za obejrzenie reklam. W przybliżeniu 75% całkowitych przychodów serwisu IPLA generowanych jest dzięki modelowi reklamowemu, a około 25% pochodzi z transakcji zakupu dostępu do treści przez użytkowników.

Treści w serwisie IPLA oferowane są jednostkowo w formie 48-godzinnego dostępu do pojedynczych materiałów lub w ramach pakietów tematycznych (IPLA SPORT, IPLA FILMY I SERIALE, IPLA DZIECI, IPLA WIEDZA I NEWS, IPLA ROZRYWKA, IPLA WORLD, IPLA ELEVEN SPORTS) oraz pakietu IPLA EXTRA, aktywowanych na okres 30 lub 90 dni. Klienci Cyfrowego Polsatu oraz Polkomtelu mogą korzystać ze specjalnych, niższych cen. Dodatkowo, naszym klientom telewizji satelitarnej, usług internetowych oraz telefonii mobilnej udostępniamy dedykowane pakiety w serwisie IPLA (IPLA MIX, IPLA PLUS i FILMBOX LIVE), wybrane z nich także w cenie abonamentu na okres promocyjny, który uzależniony jest od wykupionego przez klienta pakietu oferty podstawowej. 

Dowiedz się więcejCyfrowy Polsat, ipla.tv

TECHNOLOGIA I INFRASTRUKTURA

W ramach telewizji internetowej IPLA wykorzystujemy własną platformę dostosowaną do najważniejszych systemów operacyjnych i szerokiej gamy urządzeń konsumenckich. Posiadamy unikalne kompetencje technologiczne w obszarze kodowania i strumieniowania treści audiowizualnych w Internecie, jak i optymalizacji dystrybucji tego typu sygnału. W odróżnieniu od konkurencji stosujemy autorskie rozwiązania, co pozwala nam tworzyć usługi optymalnie dostosowane do ograniczeń infrastruktury internetowej w Polsce oraz możliwości zewnętrznych systemów, z którymi integrujemy nasze aplikacje. W efekcie możemy oferować usługi o bardzo wysokiej jakości przy równoczesnej optymalizacji kosztów przesyłu. Szczególnie istotne staje się to w sytuacji nadawania ponad 80 kanałów linearnych, przeprowadzania transmisji PPV czy emisji pojedynczych wydarzeń sportowych (w trakcie jednej kolejki eliminacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej prowadziliśmy nawet dziewięć równoczesnych przekazów dostępnych jedynie w IPLA). Nasza platforma umożliwia nam również realizację unikalnych na polskim rynku internetowym wielokamerowych transmisji live. Zastosowany w IPLA system protekcji (DRM) umożliwia nam także oferowanie płatnego kontentu na różnych przeglądarkach, urządzeniach mobilnych, smartTV oraz niezależnych dekoderach. To sprawia, że nasza platforma wychodzi naprzeciw trendom i oczekiwaniom naszych klientów w zakresie oglądania treści wideo bez względu na miejsce, czas i urządzenie, z którego korzystają.

Dzięki stronie http://www.ipla.tv oraz dedykowanym aplikacjom zasoby telewizji online IPLA są dostępne na bardzo szerokim portfolio urządzeń konsumenckich, obejmujących komputery z systemem operacyjnym Windows, urządzenia mobilne oparte o systemy iOS, Android oraz Windows Phone, telewizory z dostępem do Internetu (Samsung, LG, Sony, Panasonic, Philips, Sharp, Ikea, Toshiba, Thomson, TCL), dekodery (TV kablowa TOYA, Netia), konsole (PlayStation 3) oraz odtwarzacze Blu-ray. 

Ostatnia aktualizacja 31.05.2017