Cyfrowy Polsat umacnia pozycję lidera rozrywki poprzez ekspansję na rynkach wideo i muzyki online

Data: 
11 gru 2012

teaser_39.jpg

Cyfrowy Polsat rozwija swoje serwisy online - ipla i muzo, wkraczając jeszcze mocniej na rynek usług świadczonych w Internecie. Nowa ipla, to wzbogacona oferta programowa, nowe pakiety i aplikacje, usprawnienia funkcjonalne oraz nowy, lekki wygląd aplikacji i strony www.ipla.tv. Nowa odsłona muzo, to nowe logo, nowi wykonawcy oraz nowe treści, aplikacje mobilne i funkcjonalności.

- Zakup, w marcu tego roku, spółek tworzących serwisy ipla i muzo był dopełnieniem naszej długoterminowej strategii rozwoju, mającej na celu jak najszerszą dystrybucję treści przy wykorzystaniu najnowocześniejszych urządzeń oraz technologii. Ipla będąca liderem rynku wideo online wzmacnia pozycję rynkową Cyfrowego Polsatu jako agregatora i dystrybutora treści. Muzo z kolei pozwoliło nam wkroczyć na kolejny rynek cyfrowej rozrywki. Obydwa produkty zapewniają nam istotną przewagę konkurencyjną. Stale je rozwijamy, korzystając z naszego doświadczenia w sprzedaży usług płatnej telewizji  – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu S.A.

- Rozwijanie serwisów ipla i muzo będzie źródłem synergii w obszarach kosztowym i przychodowym. Synergie kosztowe będą wynikać ze wspólnie realizowanych zakupów treści programowych i inwestycji w rozwój technologii, podejmowanych działań marketingowych, wykorzystania tej samej infrastruktury oraz optymalizacji zasobów w działach wspierających (back-office). Synergie przychodowe będą pochodzić z oferowania usług łączonych (cross-selling), zwiększenia atrakcyjności obecnych produktów i wprowadzania nowych usług, które będą miały wpływ na wzrost satysfakcji naszych abonentów – dodaje Dominik Libicki.

IPLA W NOWEJ ODSŁONIE

Nowe treści w ofercie ipla

Oferta programowa ipla wzbogacona została o treści VOD oraz kanały linearne od nowych dostawców. Z dotychczasowymi partnerami – m.in. Kino Świat, SPI, Best Film, Syrena Films, Vivarto, Hagi - poszerzone zostały umowy, dzięki którym wybrane treści można teraz oglądać na większej liczbie urządzeń.

Podpisane zostały nowe umowy ze studiami Warner Bros i Disney (trwają rozmowy z kolejnymi studiami), dystrybutorem Galapagos, Festiwalem Plus Camerimage, dzięki którym oferta filmowa ipla została wzbogacona o nowe tytuły. Dziś klienci mogą wybierać spośród 1500 filmów pełnometrażowych, wśród których są największe nowości i megahity (m.in. „Avengers", „Och, Karol 2", „Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć", Żelazna dama", „Podróż na tajemniczą wyspę"), głośne tytuły polskiego kina (m.in. „Kac Wawa", „Wyjazd integracyjny", „Baby są jakieś inne", „Sponsoring", „Ciacho") oraz sprawdzone hity (m.in. „Piraci z Karaibów: na krańcu świata", „Alicja w krainie czarów", „O północy w Paryżu", wszystkie części „Batmana", „Auta", „Adrenalina").

Dzięki długoterminowym umowom podpisanym z Telewizją Polsat i TVP rozszerzona została także oferta seriali – do ponad 100 tytułów z ponad 9 tys. odcinków. Obecnie już około 20 odcinków różnych tytułów Telewizji Polsat (w tym najnowsze „Przyjaciółki" i popularny „Hotel 52") i TVP (m.in. „M jak miłość", „rodzinka.pl") jest emitowanych w ciągu tygodnia przed ich emisją w telewizji. Premiery seriali z Telewizji Polsat można oglądać za darmo w aplikacji ipla na komputery, natomiast seriale TVP dostępne są także na platformach mobilnych i SmartTV.

Kanały Eurosport HD i Eurosport 2 HD wzbogacają w niedawno uruchomionym pakiecie iplaSPORT (bez zmiany ceny) zestaw tematycznych telewizji linearnych, wśród których są także: Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Sport News, Fightbox. Teraz w ramach pakietu sportowego internauci mogą liczyć na największą w polskim Internecie ofertę treści sportowych, w tym bazę VOD, około 200 godzin miesięcznie transmisji z różnego rodzaju rozgrywek (mecze eliminacyjne reprezentacji Polski do Mistrzostw Świata w piłce nożnej, T-Mobile Ekstraklasa, Plus Liga i Plus Liga kobiet, Orlen Liga, KSW, boks, F1, piłka ręczna, żużel, tenis, sporty zimowe, lekkoatletyka, igrzyska olimpijskie, koszykówka, sporty wodne, kolarstwo) oraz kanały linearne. Dostęp do transmisji sportowych mają już także właściciele telewizorów typu SmartTV firmy LG, wkrótce oferta obejmie kolejne modele odbiorników.

Ipla jest agregatorem treści z ponad 30 kanałów telewizyjnych, zarówno ogólnotematycznych, jak i wyspecjalizowanych w określonych dziedzinach. Jej oferta obejmuje m.in. telewizyjne show Telewizji Polsat („Must Be the Music",  „Got to Dance"), kabarety (m.in. „Sopocka Noc Kabaretowa", „Ryjek"), programy poradnicze, przyrodnicze, publicystyczne, o modzie i urodzie, motoryzacyjne, muzyczne i wiele innych. Ponad 20 z nich (w tym m.in. Polsat News, TV Biznes, Filmbox, Filmbox HD, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Sport News) można oglądać w ipla w modelu linearnym, teraz już nie tylko za pomocą komputerów, ale także urządzeń mobilnych.

Podpisując umowę z Galapagos, ipla wzmocniła także bazę treści dla najmłodszych widzów.  Dostawca ten zapewnia m.in. serie „Gazoon", „Jungle Beat", „Rudolf", „Oscar's Oasis", ale ipla to także mocna klasyka dziecięcego kina z bibliotek m.in. Disneya, Cartoon Network: „Auta", „Ratatuj", „Muminki", „Iniemamocni", „Wall-e", „Wojownicze żółwie ninja" oraz serie „Ben 10", „Atomówki", „Generator Rex", „Laboratorium Dextera".

Treści w ipla oferowane są w ramach odświeżonych zgodnie z zasadą „więcej za mniej" pakietów tematycznych: iplaSPORT, iplaSERIAL, iplaFILM czy iplaEXTRA. Nowymi pakietami są FilmBOX Live, iplaWORLD dedykowany użytkownikom z zagranicy oraz iplaMIX zawierający wybrane treści z różnych kategorii tematycznych.

Dzięki wprowadzanym zmianom ipla utrzymuje pozycję lidera na rynku wideo online w Polsce.

Nowe funkcjonalności

Nowa odsłona ipla wiąże się także z odświeżeniem całego serwisu. Wzbogacone zostały funkcjonalności aplikacji na różne urządzenia, których rola w całości platformy stale rośnie. Oglądalność treści na innych platformach niż PC wynoszą już nawet 40% całego ruchu w ipla.

Teraz treści VOD oraz linearne można oglądać także za pomocą strony www.ipla.tv. Strona zmieniła swój wygląd, zyskując nową białą kolorystykę, lekki charakter, czytelniejszą nawigację oraz uproszczone systemy płatności. Konto na stronie można integrować z aplikacjami oraz z serwisem Facebook.

Nowy lżejszy wygląd zyskała także aplikacja ipla na komputery z systemem Windows. Jej użytkownicy mogą także liczyć na dodatkowe profity, jak możliwość bezpłatnego oglądania premier seriali z Telewizji Polsat. Udostępniona została także wersja na Windows8, która zaoferowana była już w dniu premiery rynkowej systemu. Wszytskie treści płatne zapewniane są użytkownikom komputerów z systemem Widows. Jednocześnie trwają prace nad udostępnieniem wszystkich oferowanych przez ipla bibliotek hollywoodzkich studiów także dla użytkowników komputerów wyposażonych w system MacOS – obecnie mogą oni korzystać z treści Disneya i polskich dystrybutorów.

Wszystkie aplikacje mobilne (na telefony i tablety) służą teraz nie tylko do oglądania VOD, lecz także sportu na żywo dzięki tematycznym kanałom telewizji linearnej. Listę nowości domyka poszerzenie zakresu umowy licencyjnej między ipla a TVP, dzięki czemu seriale z tej stacji można teraz oglądać nie tylko za pomocą komputera, lecz także urządzeń mobilnych i SmartTV.

Dzięki wszystkim zrealizowanym zmianom, ipla oferuje swoim widzom dostęp do ponad 20 linearnych stacji telewizyjnych, transmisje na żywo w wysokiej jakości oraz największą w Polsce legalną bazę treści telewizyjnych, liczącą ok. 48 tys. materiałów, w tym ponad 100 tytułów seriali, programy telewizyjne z ponad 30 stacji TV i około 200 godzin miesięczne transmisji największych wydarzeń sportowych. W ofercie ipla znajdują się programy znane m.in. ze stacji TV: Polsat, TVP1, TVP2, TV4, TV Puls, Polsat News, TV Biznes, Superstacja, Polsat Cafe, Cartoon Network, MTV, Polsat Play, 4FunTV, Nickelodeon, Rebel:TV, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, FilmBox, FilmBox Docu, FilmBox Family i innych.

Dostęp do zasobów telewizji ipla, dzięki witrynie ipla.tv oraz dedykowanym aplikacjom, mają użytkownicy komputerów z systemem Windows i Windows 8, smartfonów opartych o systemy iOS, Android, Windows Phone, tabletów (iPad i z systemem Android), telewizorów z dostępem do Internetu (Panasonic, Samsung, Sony, LG, Philips), operatorów (TV kablowa TOYA, Cyfrowy Polsat) oraz konsol (PlayStation 3).

Tańsza oferta ipla dla abonentów Cyfrowego Polsatu

Klienci Cyfrowego Polsatu mogą korzystać z zasobów ipla na specjalnych warunkach. Filmy z biblioteki ipla są dostępne dla abonentów operatora do 15 % taniej, pakiety - nawet do 50% taniej.  Wszyscy klienci Cyfrowego Polsatu dostają na start pakiet podstawowy ipla Extra, a abonenci oferty Premium - w cenie abonamentu za telewizję bogaty pakiet iplaMIX ipla z 11 kanałami telewizyjnymi ipla, 30 filmami (co tydzień 3 nowe tytuły) i dostępem do pakietów iplaSPORT i iplaPREMIERY.

MUZO W NOWEJ ODSŁONIE

Muzo – już 1,5 miliona utworów

Cyfrowy Polsat rozbudowuje ofertę muzo, która dziś zawiera ponad 1,5 miliona najpopularniejszych utworów z wytwórni EMI (nowość), Magic Records (nowość), SONY Music, Universal Music oraz wielu innych polskich wytwórni i artystów. W muzo znajdują się wszystkie gatunki muzyczne od muzyki poważnej przez pop, hip-hop, rock po alternatywę i ciężkie brzmienia. Są tu zarówno „megaikony" muzyczne typu Michael Jackson, Madonna, George Michael, Rolling Stones, Sting, Robbie Williams, Queen, jak i nowości typu: Ke$ha, Pitbull, Alicia Keys, Christina Aguilera, P!nk, Lana Del Rey. Utwory dostępne są w muzo już w dniu premiery rynkowej albumu, a czasem nawet wcześniej. Muzo systematycznie oferuje wybrane albumy na wyłączność oraz wspiera polskich i zagranicznych artystów, takich jak Pitbull, Ke$ha, Enej, Kombii, Kamil Bednarek, Nicki Minaj.

Muzo – nowe funkcjonalności

Muzo zyskało nowy, dynamiczny logotyp, wersję „trial" umożliwiającą nieograniczone korzystanie ze wszystkich funkcji aplikacji przez dwa tygodnie oraz nowe aplikacje mobilne.

Bezpłatnie można korzystać z muzo także dzięki podstawowemu poziomowi dostępu, w którym w ramach aplikacji na komputery można słuchać 20 godzin muzyki z całej biblioteki miesięcznie, emitowanej wraz z reklamami. Szersze, płatne wersje dostępu – muzo+ lub muzoGO – zapewniają brak reklam oraz nieograniczony dostęp do treści za pomocą komputera (muzo+ - tylko 10 zł/mies.) lub komputera i urządzeń mobilnych (muzoGO za 24,90 zł/mies. – teraz promocyjnie za 19,90 zł/mies.). Jest to najatrakcyjniejsza cenowo na polskim rynku legalna oferta muzyczna.

Dostęp do bazy muzyki można mieć za pomocą aplikacji na komputery oraz aplikacji na urządzenia mobilne. W najbliższych dniach na rynku pojawi się aplikacja na iPhone'y oraz nowa wersja aplikacji dla systemu Android. Zmiany w aplikacji dokonane zostały na podstawie rekomendacji internautów korzystających z wersji beta.

Szczególną wartością muzoGO jest możliwość pobierania wybranych utworów lub albumów oraz tworzenie playlist i zapisywanie ich do pamięci telefonu, tak aby można było ich słuchać także poza zasięgiem Internetu. Dostęp do nielimitowanej liczby utworów w takim zakresie jest możliwy w modelu subskrypcyjnym przy utrzymywaniu aktywnego abonamentu.

Muzo to nowa jakość w dostępie do muzyki w dowolnym czasie i miejscu. Słuchacz nie musi ograniczać się do kupna wybranych cyfrowych albumów czy utworów, lecz ma dostęp do całej bazy muzycznej. Eksplorowanie bogatych zasobów bazy wspierają dodatkowo systemy rekomendacji, gotowe radia internetowe oraz funkcje społecznościowe, w tym możliwość dzielenia się ze znajomymi własnymi playlistami.

prstats.po?p=229703

Załączone pliki: 
Ostatnia aktualizacja 24.09.2014